مقاله های من در رز بلاگ
یک دانشمند بیوانفورماتیک چیست؟ یک دانشمند زیست فناوری اطلاعات کسی است که فناوری اطلاعات و علوم رایانه را در حوزه زیست شناسی به کار می برد. این کار به منظور مطالعه ، تجزیه و تحلیل و پردازش اطلاعات ژنو
قالب وبلاگ
آرشيو
پیغام مدیر سایت
سلام دوست من به سایت مقاله های من در رز بلاگ خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات

دانلود فایل , شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید







یک دانشمند بیوانفورماتیک چیست؟

یک دانشمند زیست فناوری اطلاعات کسی است که فناوری اطلاعات و علوم رایانه را در حوزه زیست شناسی به کار می برد. این کار به منظور مطالعه ، تجزیه و تحلیل و پردازش اطلاعات ژنومی و سایر اشکال اطلاعات بیولوژیکی انجام می شود. این دانشمندان از نظریه بیوانفورماتیک برای تحقیق و تولید دانش قبلاً ناشناخته در مورد موضوعات مختلف اطلاع رسانی بیولوژیکی و همچنین ایجاد محاسبات برای دستیابی به آن دانش استفاده می کنند.

رویه های زیست شناختی چنان پیچیده شده اند که جمع آوری ، ذخیره و مدیریت داده های بیولوژیکی برای درک آن پیچیدگیها مهم است. دانشمندان در زمینه بیوانفورماتیک و کارهایی که انجام می دهند در صورتی که جهان قصد دارد دانش خود را در مورد علوم زیستی پیش ببرد ، بسیار مهم است.

 

یک دانشمند بیوانفورماتیک چه کاری انجام می دهد؟

دانشمندان بیوانفورماتیک مقادیر زیادی از مجموعه داده ها را در سطح مولکولی مانند پروتئومیکس ، میکرو آرایه خام و داده های توالی ژنومی بررسی و تفکیک می کنند. آنها همچنین پایگاه داده هایی را که از لحاظ تجاری یا عمومی در دسترس هستند ، دستکاری می کنند که شامل داده های ژنومی و پس از ژنومی هستند. آنها هرگونه ابزار انفورماتیک مبتنی بر وب مورد نیاز خود را طراحی و به روز می کنند. آنها همچنین برنامه های نرم افزاری موجود را متناسب با نیاز هر پروژه ای که ممکن است در آن کار کنید ، تغییر می دهند و در صورت لزوم ، یک نرم افزار کاملاً جدید برای شغل ایجاد می کنند.

دانشمندان زیست فناوری اطلاعات غالباً برای حل بسیاری از اسرار بیولوژیکی به منظور دستیابی به اهداف تحقیق ، باید با استفاده از روشهای خلاقانه و تحلیلی و محاسباتی به این نتیجه برسند. آنها بطور معمول با سایر زیست شناسان و مهندسین نرم افزار برای تهیه پایگاه داده های بیولوژیکی به منظور رمزگشایی کلیه اطلاعات جمع آوری شده ، همکاری می کنند. آنها با هم خطایی را که رخ می دهند عیب یابی می کنند و بهترین مسیر بعدی عمل را تعیین می کنند. دانشمندان بیوانفورماتیک همچنین با سایر دانشمندان آزمایشگاه مشورت می كنند تا تلاشهای بیوانفورماتیك را طراحی كنند كه ممكن است برای سلامتی یا صنایع داروسازی ارزشمند باشد.

 

آیا شما مناسب هستید که یک دانشمند بیوانفورماتیک باشید؟

دانشمندان بیوانفورماتیک شخصیتهای متمایزی دارند. آنها تمایل دارند که افراد تحقیق باشند ، به این معنی که آنها فکری ، درونگرا و کنجکاوی هستند. آنها کنجکاو ، روشمند ، منطقی ، تحلیلی و منطقی هستند. برخی از آنها نیز متعارف هستند ، به این معنی که وجدان و محافظه کار هستند.

 

محل کار یک دانشمند بیوانفورماتیک چگونه است؟

دانشمندان بیوانفورماتیک ممکن است در یک کلاس صنعتی ، آزمایشگاهی یا کالج فعالیت کنند. آنها ممکن است بسته به پروژه به صورت جداگانه یا گروهی کار کنند. کار داخل معمولاً دارای تهویه مطبوع ، ساکت و روشن است. افرادی که برای آزمایشگاه های دولتی یا بخش خصوصی کار می کنند معمولاً دوشنبه تا جمعه ، 40 ساعت در هفته کار می کنند ، در حالی که افرادی که در دانشگاه ها یا کالج ها کار می کنند ممکن است ساعات مختلفی داشته باشند.

دانشمندان بیوانفورماتیک که در آزمایشگاه مشغول کار هستند ، معمولاً زمان زیادی را در مقابل صفحه کامپیوتر و جستجوی میکروسکوپ می گذرانند و در صورت داشتن محیطی عاری از گرد و غبار ، لازم است لباس مخصوص خود را بپوشند. دانشمندان همچنین در هنگام مواجهه با مواد شیمیایی خورنده یا سمی و ارگانیسم های عفونی موظفند از لباس های محافظ ویژه استفاده کنند.



امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

نمایش این کد فقط در ادامه مطلب برای قرار کد مورد نظر به ویرایش قالب مراجعه کنید

تاریخ : چهارشنبه 20 فروردین 1399 نویسنده : درسا l بازدید : 55

ارسال نظر
کد امنیتی رفرش


مطالب گذشته
» جراح قلب و عروق »» یکشنبه 24 فروردین 1399
» مهندسی زیست پزشکی »» شنبه 23 فروردین 1399
» متخصص سیتوتکنولوژی »» جمعه 22 فروردین 1399
» تکنسین سیتوژنتیک »» پنجشنبه 21 فروردین 1399
» دانشمند بیوانفورماتیک »» چهارشنبه 20 فروردین 1399
» متخصص شنوایی »» سه شنبه 19 فروردین 1399
» هنر درمانی »» دوشنبه 18 فروردین 1399
» اختلال در مصرف الکل »» یکشنبه 17 فروردین 1399
» یوگای گرم »» شنبه 16 فروردین 1399
» داروهای ضد افسردگی و افزایش وزن »» جمعه 15 فروردین 1399
آمار کاربران

عضو شويد


فراموشی رمز عبور؟

عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
مطالب محبوب

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به مقاله های من در رز بلاگ مي باشد.

جدید ترین موزیک های روز



طراح و مترجم قالب

طراح قالب

جدیدترین مطالب روز

فیلم روز

مقاله های من در رز بلاگ